تور استثنایی کیش

تور استثنایی کیش با ارزان ترین قیمت

تور استثنایی کیش

تور استثنایی کیش با ارزان ترین قیمت

  • ۰
  • ۰

روستای صخره ای میمند

میمند روستایی صخره ای و دستکند با چند هزار سال قدمت یادآور ایامی ست که انسان ها خدایان خود رو در بلندای کوه ها جستجو می کردند و کوه نشانه استواری و توان و پایداری و اراده شناخته می شه. این بنای دستکند باستانی، بی گمان از نخستین سکونت گاه های بشری در ایران به شمار می ره، دورانی که هنوز ایرانیان مهرپرست بودند و کوه ها رو مقدس می شمردند. به هر تقدیر چند هزار سال پیش از این، انسان هایی دل سنگ ها را شکافتند و یادگاری رو به جا گذاشتند که امروزه پس از گذشت سالیان همچنان نماد عزم و اراده و اقتدار اجداد ایرانی به شمار می ره. هنوز کسی بدرستی آگاه نیست که این مجموعه به دست چه کسانی بوجود آمده و انگیزه این مردم از ساخت چنین بناهایی چه بوده!
روستای ۳ هزارساله میمند تنها روستای تاریخی در جهان است که هنوز روابط سنتی زندگی در آن جریان داره و می شه تعامل انسان و طبیعت در هزار دوم میلادی رو بخوبی در آن دید. این روستا هفتمین منظر فرهنگی_طبیعی و تاریخی جهان بود که جایزه مرکوری رو دریافت کرد.

عکس روستای صخره ای میمند 132059

  • ۹۶/۰۷/۰۶
  • تیم سئو 96

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی